7 Şubat 2016 Pazar

''TEVHİD''

Yaratıcı hakkındaki tüm tanımlamalar insanlığın kendine göre yaptığı tanımlardır' Allah her bir zerredir' ya da her bir candır' ya da kainatın kendisidir denilemeyeceği gibi' Allah' her bir zerreden' ya da her bir candan' ya da kainattan ayrıdır da denilemez'
...........

"İlah yoktur' Hiçbir 'şey' ilah değildir' İnsanlar kendilerine ilah ya da ilahlar edinirler' Edinilen ilah ya da ilahlar ise bizim yaratıcımız [Allah] değildir"

Bu sözüme' 

'Allah'tan başka ilah yoktur' şeklinde' tevhid inancı öğretisi ile' ve Allah'ın tek ilah olduğu iddiası ile fazlasıyla karşı çıkılıyor'

Fakat düşünülmeden'

Dinlerin yaratıcının tek ilah olduğu iddiası ile tevhid inancı' esasında çoklu putperest ilah anlayışının' yani şirk inancının' tevhid adıyla 'birleşik şirk' olarak devamıdır'

Kişi' yaratıcıyı ilah edindiğinde' yaratıcıyı kendisine indirgemiş olur'

Yaratıcımızın [Allah'ın] bizim için neden ilah olmadığının anlaşılması için bu ifadenin anlaşılması önemlidir'

1- İndirgenen ve edinilen' 
"Şey" olur'

2- Tüm "Şey"ler yaratılmış olarak tanımlanır'

3- Ve hiçbir "Şey" de bizim yaratıcımız değildir'
 
Şöyle ki'

İnsanların yaratıcıyı kendilerine ilah edinebilmeleri için' yaratıcıyı kendi sahip oldukları insanımsı özellikler ile vasıflandırmış' ve öylece tanımlamış olurlar'

Yani' 

İlah edinilen yaratıcı' ilah edinen kişinin zihninde bir nevi insana indirgenmiş olur'

İnsan böylelikle kendisi gibi' [işiten' gören' bilen' seven' kızan' öfkelenen' affeden' ödüllendiren' ceza veren, köle edinen, efendi olan gibi] iinsanımsı özelliklere haiz bir ilah tanımlamış ve edinmiş olur' edinilen bu ilah ne kadar çok enlere sahip olursa olsun'

Yaratıcının' islam dininde efendi rab' hıristiyanlıkta baba oğul vb. gibi tanımlanmasının hepsinin temelinde' Yaratıcının ilah edinilmesi sureti ile insana indirgenmiş olması durumu görülebilir' 

Bu hususun asıl ya da mecaz olarak ifade edilmiş olması fark etmez'

Aslında' 

Yaratıcıyı ilah edinmenin bilinç altında insanın kendi uluhiyet iddiası vardır'

Dikkat edilir ve fark edilir ise' ilahlık iddiasında insan yaratıcıyı ilah edinmiş olmuyor' bilakis Yaratıcı üzerinden kendi uluhiyetini ilan etmiş oluyor'

Hizmetçi yaratıcı algısında' İnsanın eşrefi mahluk olma palavrasında' Kainattaki her şeyin insanın hizmetine sunulduğu safsatasında' dinlerin kendi arasındaki inançsal rekabet ve üstünlük yarışında' bu durum kendisini hepten açığa çıkartmaktadır' 

Ayrıca'

Yaratıcıyı ilah edinmek yaratıcıyı yüceltmiyor' bilakis yaratıcı ilah edinene indirgendiği için' yaratıcı kendisine indirgenen şey'e inmiş [Dönüşmüş] oluyor' 

Yani' 

Yaratıcının insan tarafından bir nevi yaratılmışlığı durumu söz konusu oluyor' 

İnsanlığın yaratıcı tanımlarındaki ayrılıklarının sebebi de yaratıcının ilah edinilmek suretiyle insana indirgenmiş olmasından kaynaklanmaktadır' 

Oysa'

İlah edinilen yaratıcı insan için sadece zihinsel bir put'tur'

İnsanın kendine göre tanımlayıp edindiği ilah ya da ilahları yaratıcının yerine koyması' putperest inancı' ibadet' anlayış ve kültürünü nesilden nesile devam ettirmektedir' maalesef'

Sakınılmalıdır'
 
Sude'lerin dünyasında sadece içtenlikle yaratıcıyı bilmek vardır'

Sevgiyle'

Hiç yorum yok: