22 Temmuz 2015 Çarşamba

TÜM DİNLER HÜKÜMSÜZDÜR (4)

Bir arkadaşım, 
"Siz verdiniz yani bu hükmü" demişti,
Ben cevaben,
"Hayır, dinler hükümsüz olduklarını kendileri söylüyor" dedim,
"Ben ise sedece yaşadıklarımı, gördüklerimi, hissettiklerimi izhar ederim"
Yine bu yazı başlığı altında paylaşımlara yapılan yorumlarda,
Tahrif edilen tüm dinler hükümsüzdür demek istediğimi söyleyenler olduğu gibi, 
Sadece ATA DİNLERİ "Hükümsüz" dür, diyen arkadaşlarımız da var,
Ayrıca
Hükümsüz olan DİN değil, Hurafeler ve Örf- adetlerdir, diye paylaşımımın biraz haddini aşar olduğunu da söylemişlerdir,
Cevaben,
"Dinler, ekser olguları itibari ile hurafeler üzerine oluşturulmuşlardır, 
Ve ekser öğretilerini de örf ve adetler üzerine bina etmişlerdir" demiş idim,
Ben, insanların dinler hakkındaki eksik bilgileri nedeniyle dinlerin hükümsüz olduklarını söylemiyorum,
Ve bu yazının konusu da bu değildir,
Bilakis ben,
Dinlerin sahip oldukları olgu ve öğretileri itibari ile hükümsüz olduklarını söylüyorum,
Ve TÜM DİNLER HÜKÜMSÜZDÜR başlığı ile yaptığım paylaşımların konusu da budur,
Yani,
Dinlerin hükümsüz olmaları, sahip oldukları olgu ve öğretileri sebebiyledir,
Yani,
Hükümsüz olan dinlerin kendisidir,
Sevgiyle,



Hiç yorum yok: