22 Temmuz 2015 Çarşamba

TÜM DİNLER HÜKÜMSÜZDÜR (3)

Bir önceki paylaşıma yapılan yorumlarda başlık ile yazının birbiri ile uyumsuz olduğu,
Ve yine yorum yapan arkadaşlarımızın din kavramı ile ilgili açıklamalarına binaen, 
Bu yazı dizisi içerisinde konu ile ilgili benzer hususlara bir açıklama olmak üzere, 
Ve gelebilecek soru ve yorumlara karşılık olmak üzere, 
Aşağıdaki hususların belirtilmesinin yararlı olacağını düşünüyorum,
Benim paylaşımlarımda, Din ya da Dinler dediğimde, en bilinen şekliyle dinleri kastediyorumdur,
Yani,
Din, İslamiyettir,
Tüm inanç, olgu ve öğretileriyle,
Din, Hıristiyanlıktır,
Tüm inanç, olgu ve öğretileriyle,
Din, Yahudiliktir,
Tüm inanç, olgu ve öğretileriyle,
Din, Budistliktir,
Tüm inanç, olgu ve öğretileriyle,
Gibi,
Benim yazılarımda din kelimesi görüldüğünde bu şekilde anlaşılması beni sevindirir,
Din kelimesi ve kavramının kökeni, alt tanımları vb hususlar bu yazı dizisinin konusu değildir,
Eğer kavram açıklaması yapmak isteyecek olursam, bunu parantez içinde ya da bir paragraf açarak ya da bir konu başlığı altında yaparım,
Zaman zaman yaptığım gibi,
Mesela "ilah yoktur" şeklinde başlayan paylaşımımda olduğu gibi,
Ya da mesela,
"Allah tecelli etmiş denilebilir mi" konu başlığında olduğu gibi,
Konu başlığı ile yazının uyumsuz olduğunu söyleyen arkadaşlarım için,
"Öyleyse sizin için biraz daha sabır" demiştim, 
Şunun için,
DİNLER HÜKÜMSÜZDÜR ifadesinin ne olduğunun anlaşılması için bu yazı dizisini paylaşıyorum,
Her bir arkadaşımın, kendi istidadınca, tüm yazı dizisi içerisinde kendi cevaplarını bulacağını ümit ediyorum,
Ayrıca,
Bu yazı dizisinin, tüm soru ve yorumlara açık olduğunu buradan herkese duyurmak istiyorum,
Sevgiyle,


Hiç yorum yok: